ODPRAWY

   


DATE/TIME2021-07-11

Mission start:  08:00

Zadanie:

Chevy 1: poligon bombowy. BombyGBU-12, działko

Dodge 1: poligon bombowy, bomby MK-82, działko 

START: KOBULETI AFB: TWR 262.00, ILS: 111,50 ( RWY 25/7), TCN 67X

 

FLIGHT:

 "Chevy 1" 11 WELT (2 xF-16 CM )

Nr boczny/pilot/laser code

4164 / Edelmann / 1685

4165 /Mav / 1686


"Dodge 1" 11 WELT (2 xF-16 CM )

Nr boczny/pilot/laser code

4166 / Hammer / 1687

4167 / Janek / 1688

 

ORDNANCE:

 4164 i 4165 - zbiornik podkadłubowy 300 gal, 2xAIM-120, 1xAIM-9X, 1xTCS, Targeting pod, 2x Gbu-12


4166 i 4167 - zbiornik podkadłubowy 300 gal, 2xAIM-120, 1xAIM-9X, TCS pod, Targeting pod, 4xMK-82 

 


 

LOTNISKO ZAPASOWE:

TBILISI Lochini Intl: ( GPS 41.40,28N// 44.56,48E ), TWR ATC: 267,00

TCN 25X ( VOR 113,70 )

ILS//RWY:

110,30//13

108.90//31


 

PRZEBIEG ZADANIA:

1. Ugrupowanie

podział na dwa klucze 2 samolotowe. Jako pierwsi  starują Ed i Mav  - Chevy 1 , podejmują atak z użyciem GBU-12. Start grupy Dodge 1 ok 1 minutę po grupie Chevy- 1 

2. Start

Start zgodnie z SOP :

CAT III. Po zajęciu pasa całym flightem, po sprawdzeniu parametrów( hamulec, 80 procent obrotów a następnie kontrola wskazań EGT, położenia dyszy), jeśli wszystko OK następuje  zgłoszenie gotowości. Start pojedynczo- w momencie , kiedy poprzedzający samolot zgłasza "rotate" bądź  "airborne", następny z flightu rozpoczyna start - przepustnica w położeniu "gate" ( full afterburner). Przy 350 kts przepustnica w położeniu "buster" ( full military ). Przy 400 kts wznoszenie 7,5  aż do FL100.  Następnie wyrównanie wznoszenia  do ok 5 stopni przy zachowaniu 350 kts ( parametr główny ) . W okolicach WPT 1 pułap docelowy 18 000 ft.  Prędkość przelotowa 350 kts. 

W tym czasie skrzydłowy po zbliżeniu się do Fl-L  ( flight lidera) zgłasza gotowość dołączenia do formacji ( "Chevy 1-2 visual, ready to join"). Fl-L potwierdza widoczność ze skrzydłowym ( "Two , visual, join to left/right). 

W odległości ok 30 Nm flight leader zgłasza opuszczeni strefy kontrolowanej przez ATC Kobuleti i nakazuje  przejście na operacyjny kanał UHF ( 245.00 ). Pułap przelotowy do WPT 1 na FL180

2. Zadanie

2.1 Dolot do WPT 1 do pułapu FL 180. Zgłoszenie gotowości do zadania- Fence In. Następnie wypracowanie dojścia do celu znajdującego się w WPT 3. Dolot do WPT 3 zgodnie z kierunkiem ataku. W tym czasie należy zlokalizować położenie celu w WPT 3 przy pomocy zasobnika TGP, którego wskazania odwzorowanie na HUD winny stanowić podstawową pomoc przy rozpoczęciu ataku.

Należy przez cały czas posiłkować się informację z HSI dotyczącą położenia innych samolotów flight- u

 

2.2. Zagrożenia


 

 

3. Powrót, lądowanie

3.1 Lądowanie

W przypadku lądowania pełnym flightem, jeśli nikt z pilotów ugrupowania nie jest w sytuacji krytycznego poziomu paliwa, kolejność lądowania ( szczególnie w przypadku zamiaru wykonania podejścia do lądowania w tzw. "parze") należy wykonać w taki sposób, aby pilot z większą ilością paliwa lądował jako pierwszy ( wyższa prędkość lądowania i co za tym idzie inna min prędkość do lądowania.) 

Ustawienia klap pozostawiamy w pozycji AUTOMATYCZNIE!!!

Lądowanie overhead break tylko i wyłącznie w decyzji Fl-L. 

Lądowanie  w formacji zaleca się wykonywać tylko w przypadku , kiedy różnica poziomów paliwa pomiędzy samolotami nie jest większa jak 1000 lbs przy czym cięższy podchodzi do lądowania w formacji jako pierwszy ( nie dotyczy sytuacji awaryjnych , np. bardzo niski stan paliwa u któregokolwiek z uczestników lotu)