DATE/TIME: 2021-07-11
Mission start: 08:00
Zadanie:
Chevy 1: poligon bombowy. BombyGBU-12, działko
Dodge 1: poligon bombowy, bomby MK-82, działko
START: KOBULETI AFB: TWR 262.00, ILS:
111,50 ( RWY 25/7), TCN 67X
FLIGHT:
"Chevy 1" 11 WELT (2 xF-16 CM )
Nr boczny/pilot/laser code
4164 / Edelmann / 1685
4165 /Mav / 1686
"Dodge 1" 11 WELT (2 xF-16 CM )
Nr boczny/pilot/laser code
4166 / Hammer / 1687
4167 / Janek / 1688
ORDNANCE:
LOTNISKO ZAPASOWE:
TBILISI Lochini Intl: ( GPS 41.40,28N// 44.56,48E ), TWR ATC: 267,00
TCN 25X ( VOR 113,70 )
ILS//RWY:
110,30//13
108.90//31
PRZEBIEG ZADANIA:
2. Start
Start zgodnie z SOP :
CAT III. Po zajęciu pasa całym flightem,
po sprawdzeniu parametrów( hamulec, 80 procent obrotów a następnie kontrola
wskazań EGT, położenia dyszy), jeśli wszystko OK następuje zgłoszenie
gotowości. Start pojedynczo- w momencie , kiedy poprzedzający samolot zgłasza
"rotate" bądź "airborne", następny z flightu
rozpoczyna start - przepustnica w położeniu "gate" ( full
afterburner). Przy 350 kts przepustnica w położeniu "buster" (
full military ). Przy 400 kts wznoszenie 7,5 aż do FL100. Następnie
wyrównanie wznoszenia do ok 5 stopni przy zachowaniu 350 kts ( parametr
główny ) . W okolicach WPT 1 pułap docelowy 18 000 ft. Prędkość
przelotowa 350 kts.
W tym czasie skrzydłowy po zbliżeniu się do Fl-L ( flight lidera)
zgłasza gotowość dołączenia do formacji ( "Chevy 1-2 visual, ready to
join"). Fl-L potwierdza widoczność ze skrzydłowym ( "Two , visual,
join to left/right).
W odległości ok 30 Nm flight leader
zgłasza opuszczeni strefy kontrolowanej przez ATC Kobuleti i nakazuje
przejście na operacyjny kanał UHF ( 245.00 ). Pułap przelotowy do WPT 1 na
FL180
2. Zadanie
2.1 Dolot do WPT 1 do pułapu FL 180. Zgłoszenie gotowości do zadania- Fence
In. Następnie wypracowanie dojścia do celu znajdującego się w WPT 3. Dolot do
WPT 3 zgodnie z kierunkiem ataku. W tym czasie należy zlokalizować położenie celu
w WPT 3 przy pomocy zasobnika TGP, którego wskazania odwzorowanie na HUD winny
stanowić podstawową pomoc przy rozpoczęciu ataku.
Należy przez cały czas posiłkować się informację z HSI dotyczącą położenia
innych samolotów flight- u
2.2. Zagrożenia
3. Powrót, lądowanie
3.1 Lądowanie
W przypadku lądowania pełnym flightem,
jeśli nikt z pilotów ugrupowania nie jest w sytuacji krytycznego poziomu
paliwa, kolejność lądowania ( szczególnie w przypadku zamiaru wykonania
podejścia do lądowania w tzw. "parze") należy wykonać w taki sposób,
aby pilot z większą ilością paliwa lądował jako pierwszy ( wyższa prędkość
lądowania i co za tym idzie inna min prędkość do lądowania.)
Ustawienia klap pozostawiamy w pozycji
AUTOMATYCZNIE!!!
Lądowanie overhead break tylko i wyłącznie
w decyzji Fl-L.
Lądowanie
w formacji zaleca się wykonywać tylko w przypadku , kiedy różnica
poziomów paliwa pomiędzy samolotami nie jest większa jak 1000 lbs przy czym
cięższy podchodzi do lądowania w formacji jako pierwszy ( nie dotyczy sytuacji
awaryjnych , np. bardzo niski stan paliwa u któregokolwiek z uczestników lotu)