ZASADY WYKONYWANIA LOTÓW

Trzonem naszego latania są loty nazwane dość dawno jako "As real" Jak nazwa wskazuje z założenia mają odbywać się z poszanowaniem realizmu. Nie jest istotne czy to w warunkach  pokoju , czy w czasie działań zbrojnych. Loty As Real odbywają się z częstotliwością 2 razy w tygodniu,  jeśli warunki na to pozwalają, to częściej. Loty  tego typu od samego początku - czyli od zajęcia miejsca w kokpicie podlegają pewnym restrykcjom i zasadom- zarówno w sferze komunikowania się, jak też przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i innych. Każda minuta lotu jest zaliczana na konto pilota (nalot),  Nalot zaś ma  wpływ na karierę na pilota - na przykład na awanse. Nalot jest liczony od momentu uruchomienia do momentu wyłączenia silników ( bądź do awaryjnego opuszczenia maszyny - katapultowanie ).
Jak wspomniano As Real odbywają się w warunkach pokoju jak i też odbywać się mogą w scenariuszu fikcyjnych  działań bojowych. 
Jak to schematycznie wygląda?


STOPNIE , SZKOLENIE

I.                    Rekrut
1/ Rekrutem staje się każda osoba zainteresowana latać w 11 WELT
2/ Rekrut po zgłoszeniu zamiaru latania i przystąpienia do eskadry podlega weryfikacji pod kątem przydatności do działania w grupie ludzi, sprawdzeniu  jego „stopnia wtajemniczenia” w lotach na symulatorach (w celu dobrania odpowiedniego programu treningowego)
3/ po pozytywnej akceptacji dowództwa ( oraz pozostałych członków eskadry ) rekrut podlega dalszemu etapowi szkolenia otrzymując status kadeta

II.                  Kadet
1/ Kadet staje się automatycznie pilotem eskadry
2/ W czasie  wykonywanych treningów w ramach lotów As Real kadet zdobywa podstawowe umiejętności z zakresu pilotażu na F16 oraz nalot (!) Uwaga idealną sytuację byłaby sytuacja kiedy kadet uczy się na samolocie treningowym ( jest taka możliwość - L39 Albatros jako płatny mod do DCSa.)
3/ Po opanowaniu podstawowej wiedzy lotniczej oraz opanowania bloku A kadet może przystąpić do egzaminu na pierwszy stopień oficerski tj stopień podporucznika

III.                Oficerowie
1/ Do zdobyci wyższych stopni oficerskich niezbędne jest osiągnięcie minimalnego pułapu godzin nalotu w lotach As Real i tak:
- na stopień porucznika       100 h
- na stopień  kapitana         300 h
- na stopień majora             500 h
- na stopień podpułkownika    700 h 
- na stopień pułkownika          900 h

     





Charakterystyka wykonywanych lotów

I.                    AS REAL

A. Charakterystyka
1/ Loty as Real stanowią trzon funkcjonowania 11 WELT . Odbywają się z poszanowaniem
    realizmu. Ich prowadzenie obwarowane jest określonymi zasadami.
2/ Udział pilota 11 WELT w lotach as Real jest obowiązkowy. Oznacza to , że pilot winien
    uczestniczyć w tego typu lotach
3/ Udział w lotach AR ewidencjonowany jest poprzez sumowanie nalotu czasowego.
4/ Nalot liczony jest od momentu uruchomienia silników do momentu wylądowania
5/ Inne zdarzenia w jakich uczestniczył pilot w lotach AR podlegają odnotowaniu. Należą do nich:
   - starty
   - lądowania
   - tankowania w powietrzu
   - czas lotu w misji bojowej
   - uszkodzenia samolotu ( w wyniku działań bojowych, jak tez w wyniku nieprawidłowej techniki
     pilotażu i inne)
   - katapultowanie pilota
  
6/ W czasie działań bojowych odnotowywane są zniszczone przez poszczególnych pilotów cele –
    zarówno powietrzne jak i lądowe i nawodne
7/ Loty As Real osadzone są w jednym ciągu następujących po sobie chronologicznie wydarzeń
   określonych jako tło fabularne . Fabuła może dotyczyć sytuacji podczas odbywania lotów w
    warunkach pokojowych jak i w czasie udziału eskadry w konfliktach zbrojnych.
8/ Wydarzenia w czasie lotów As Real mają wpływ n kolejne wydarzenia. Pilot który wylądował na        
    lotnisku B w kolejnej misji musi wystartować z lotniska B ( chyba że przetransportowano go dowolnie innym      niż jego maszyna środkiem transportu w inne miejsce- (o tym w odprawie bądź tło fabularne odpowiednio         na to zwróci uwagę)


B Udział
1/ Udział w lotach As Real biorą piloci 11 WELT oraz rekruci którzy ukończyli szkolenie określone
    blokiem A programu szkolenia
2/ W przypadku pilotów będących w trakcie szkolenia , mogą oni brać udział wyłącznie w lotach AR odbywających się w  warunkach pokoju ( szkolenia , wznowienie )


II.                  Loty treningowe / symulator /

A  Charakterystyka
1/  Loty treningowe mają na celu doskonalenie umiejętności do wykonywania lotów AR. W
     przełożeniu na realia to cos na kształt uczestnictwa prawdziwych pilotów w ćwiczeniach na
     symulatorach   
2/ nie jest wliczany do nalotu
3/ Charakter lotów treningowych może być różny – od treningu dogfight , poprzez odbywanie
   wszelkiego rodzaju misji . 
4/ inne zdarzenia i wyniki z tego rodzaju lotów nie są ewidencjonowane.

B Udział
1/ W lotach treningowych w zależności od rodzaju treningu i stopni posiadanych umiejętności może brać               udział  każdy