wkrótce
PONIŻEJ : UNDER CONSTRUCTION.
UWAGA. poniższy tekst jest zaledwie szkieletem ostatecznej wersji. Można jedynie na podstawie poniższych danych mieć ogólny pogląd na przepisy dotyczące wykonywania lotów w eskadrze. Ustalenia te na te chwilę nie są kompletne a co za tym idzie wiążące co do rozstrzygania w sytuacjach spornych i niecodziennych a więc zaleca się zatem o rozsądek i stosowanie zasad zdroworozsądkowych w rozstrzyganiu wszelkich sporów. Brak pokory nie jest mile tutaj widziany o czym UPRZEJMIE ostrzegamy!
Dalsze wyniki prac związanych z opracowywaniem niezbędnych przepisów koniecznych do sprawnego funkcjonowania eskadry będą zamieszczane na bieżąco
I.
FLIGHT,
dowodzenie, odpowiedzialność
Dowódca ugrupowania odpowiada za wszystkie poczynania
ugrupowania- w szczególności za bezpieczeństwo grupy.
Pilot prowadzący ugrupowanie nie musi być dowódca
ugrupowania a jedynie prowadzi flght/parę w określonym etapie lotu.
Pomimo tego, że pilot prowadzący ugrupowanie wydaje
polecenia dotyczące wykonywania lotu jest w tym temacie osoba decyzyjną , to
ustanowiony w odprawioe Fllight lider
dowodzi, ma ostateczne zdanie na wszystkie tematy związane z przebiegiem, wykonaniem
całości lotu i misji.
Ostatnie słowo należy do dowódcy ugrupowania
II.
Operacje
na lotnisku/przebieg misji/zasady bezpieczeństwa ugrupowania
Za korespondencję odpowiada
dowódca ugrupowania. On sprawdza łączność pomiędzy członkami ugrupowania.
Zarówno na kanale grupy(inflight)-domyślnie VHF – „victor” jak i na kanale
pierwszym operacyjnym – zazwyczaj na kanale ATC ( Tower/ATC)
Dowódca ugrupowania musi mieć
pewność, że członkowie jego ugrupowania słyszą go na obydwu kanałach . Niektórzy
piloci meldują że są słyszalni na Uniform , pomimo tego że nadawają z „Victor”.
Zwróćcie na to uwagę!
TAXI
piloci ugrupowania kołują po taxi z prędkości max 21 na długiej prostej. W zakrętach, a w szczególności z podwieszeniami prędkość kołowania winna ograniczyć się do 9 KTS!!!
LINE UP
Ugrupowanie zajmuje początek pasa i każdy z pilotów indywidualnie sprawdza procedurę funkcjonowania parametrów silnika przy minimum operacyjnym, tj 80 % obrotów( hamulce włączone). Po ustaleniu że brak jest podstaw do przerwania misji - systemy OK -_temperatury (EGT) i ustawienia dyszy , zgłaszamy że startujemy - :" Colt 1-1 Rollin"
Skrzydłowy po wypatrzeniu, że prowadzący ma ponad 100 Kts wykonuje procedurę startu
Jeśli nie mamy podwieszeń AG a jedynie działko i A-A, wówczas możemy start wykonać synchronicznie.( wymagane doświadczenie pozwalające nie zabić nas samych i prowadzącego)
Dopalacza przy starcie używamy do 350 KTS ( IAS). Skrzydłowy(skrzydłowi) dołączają do formacji w oparciu o lokalizację wzrokową wspomagając się danymi z sensorów samolotu, po czym meldują visual a następnie zgłaszają "ready to rejoin". Po potwierdzeniu przez flight leadera o możliwości dołączenia, skrzydłowi dołączają i wykonują lot wg ustaleń na odprawie bądź wg wskazówek prowadzącego
III.
Setup INS
Pierwsza rzecz- sprawdzenie współrzędnych
GPS. Każdy w miarę możliwości otrzyma swoje współrzędne dla maszyn , którymi
leci. Współrzędne tyczą się miejsca rozlokowaniu ich maszyn w momencie
bezpośrednio przed uruchomieniem samolotu. Każdy samolot stoi – jak wiadomo – w nieco
innym miejscu. Po odpaleniu pokrętła aligowania w pozycję na NORM czekamy- UWAGA
na wartość co najmniej na 08. 6 /6